Iets minder productief met je to-do lijstje dan je zou willen of moeilijkheden om alert te blijven tijdens een diep gesprek met je beste vriendin? Deze voeding houdt je concentratie scherp.

Avocado

Wij zijn fan van gezonde vetten. Ook dus van onze hersenen, omdat ze voor 60% uit vetten bestaan. De ultieme healthy fat? Avocado stimuleert de bloedsomloop waardoor je hersenen geprikkeld worden.

Blauwe bessen

Wist je dat je hersenen 20% van alle energie via voeding opslokken? Blauwe bessen boordevol vitamine C (het perfecte voorbeeld van een antioxidant) beschermen je hersenfuncties tegen vrije radicalen. Ze zorgen er dus voor dat er zuurstof naar je hersenen wordt getransporteerd.

Spinazie

Nog zo’n bron van antioxidanten, dat is het groene goedje spinazie. Het foliumzuur in spinazie bevordert je helderheid en beschermt je hersenen tegen oxidatieve stress.

Haver

Uit onderzoek blijkt dat vitamine E je geheugen en concentratie kan verbeteren. Een van de grootste bronnen van dit goedje? Haver! Bovendien bevat het weinig calorieën, stilt het je honger en optimaliseert het je energieniveau.

Pure chocolade

Zin in suiker tijdens je middagdipje en wil je toch niet te hard zondigen? Een blokje zwarte chocolade doet wonderen voor je concentratie omdat het een héél klein beetje cafeïne bevat.

Noten en zaden

Studentenhaver heeft zijn naam niet zomaar gestolen. Noten en zaden zijn uitstekende bronnen van vitamine E, zink, omega-3 vetzuren, vezels en magnesium. Allemaal stofjes die alleen maar positief kunnen zijn voor je focus en denkvaardigheden.

Tip: waarom zou je je focus en alertheid niet boosten met een supplement?